Eiropas vārti plaši vaļā...
Mēs nekad nebūsim brāļi!
Dok. filma "Latviešu leģions"
Par latviešu pašapziņu. prof.soc. D.Beitnere
PSRS okupācijas karaspēks 1939.g. ieņem Rietumukrainu
Hakamada: visi slikti, tikai mēs, Krievija, balti un pūkaini
Protesta mītiņš Kijevā pret Timošenko atgriešanos politikā
Revolūcijas cīnītāji Ukrainā bažījas, ka vecais režīms tiks aizvietots ar jaunu
Janukoviča bandīti ar kaujas munīciju šauj uz protestētājiem
Ternopolē "Berkut" specvienība pāriet tautas pusē
Cīņa Ukrainā (tiešraide)
    • KOMENTĀRI
    • 2011-03-01

    Komentāri blogam: Veģetārisms

    Komentāru lapa: | 1 | 2 |


    Viesturs 2011-03-01 13:19
    To, kam pamatoti piekrītu, ir fakts, ka šobrīd var pilnvērtīgi pārtikt bez gaļas un arī pēc 6 gadiem būs ideālas asinsanalīzes, ja vien cilvēks prot ēst vispusīgi. Izvēle un iespējas ir, ja vien tiek galā ar to ķīmiju, kas darās galvā.


    Pēteris 2011-03-01 13:29
    Piekrītu par lielveikalu plauktos rodamajiem pakaļdarinājumiem gaļas vietā. Tas bija viens no stimuliem, kas mudināja mani stāties mednieku rindās, lai sev un savai ģimenei kaut pāris reižu sezonā sagādātu kaut ko īstu.
    Nupat lasītais ir argumentēti un labi uzrakstīts, taču joprojām nespēj mani pārliecināt, ka mūžsenā pasaules kārtība jāmaina ētisku, humānu vai jebkādu citu dīkdieņu izgudrotu apsvērumu dēļ.


    Edžus 2011-03-01 13:43
    Tu rakstīji, ka daudzi veģetāriešus "uzskata par sektantiem" utt. Raksta otrajā pusē pats arī atbildēji, kāpēc tāds uzskats rodas - "Es būtu priecīgs, ja visi cilvēki būtu veģetārieši, bet šobrīd tas liekas utopiski." Tas tāpēc, ka veģetārieši bieži vien mēģina pārliecināt, ka gaļu ēst ir slikti, bet neēst - pareizi un labi. Cilvēks izsenis bijis ne tikai augu vācējs, bet arī mednieks - ēdis citas dzīvas būtnes. Tāpēc kādam vienkārši nepatiks, ja cits mācīs, ka šāds dzīvesveids nav visai labs. No tā tad arī rodas tā negatīvā attieksme. Protams, nav pareizi arī no gaļēdāju puses uzspiest savu dzīvesveidu veģetārietim.

    Runājot par to salīdzinājumu starp cilvēka un dzīvnieka nogalināšanu apēšanai, tu esi bieži dzirdējis, ka lācis nogalina lāci, lai apēstu? Vai vilks vilku? Tie ir tādi reti izņēmuma gadījumi, pārsvarā tomēr ir tāda lieta kā starpsugu hierarhija barības ķēdē. Protams, ir arī sugas, kurās izplatīts kanibālisms, bet gan jau būsiet dzirdējuši arī par šādu parādību cilvēku starpā - Papua-Jaungvinejā, Marķīzu salās utt., bet, kā jau minēju, tie ir izņēmumi un tā nav ierastā lietu kārtība vairākumā gadījumu.

    Piekrītu tev par to gaļu veikalu plauktos - tas ir bezpersonisks ruksis Nr.tādsuntāds, un bieži arī ne visai ekoloģiski audzēts. Un daudzi tiešām neko vairāk par cūkas galvu tirgū nav redzējuši, un arī tad noskurinās. Pats neesmu mednieks, nepiesaista, bet radinieki ir, esmu gana daudz nošautus lopiņus redzējis, es zinu, kā izskatās svaigi nodīrāts dzīvnieks. Un tas nemaina to, ka es esmu gaļēdājs.

    Īsāk sakot, man veģetārieši netraucē ar savu dzīvesveidu, un arī es cenšos nevienu netraucēt ar savu.


    Skeptiķis 2011-03-01 13:44
    Savvaļā dzīvnieki arī nogalina dzīvniekus un apēd. Nevar teikt arī, ka tur mednieks un upuris ir vienlīdzīgos apstākļos, jo katram dzīvniekam ir savas īpašās "spējas" (ātrums, krāsa, spēks), kas pārspēj upuri.
    Cilvēkam šīs īpašās "spējas" ir prāts, tāpēc cilvēks spēj nogalināt praktiski jebkuru citu dzīvnieku. Dabiskā atlase, tādi mēs esam evolucionējuši un viss ir godīgi.


    Jānis 2011-03-01 13:44
    Arī gaļu neēdu gadus 4us laikam. Reizēm ieēdu, ja tiešām sagribas. Ieklausos tajā, ko organisms saka. Baigi nekādas specialās pupiņu, sojas un riekstu diētas arī neievēroju. Pirms kāda laika nodevu asinsanalīzes - teica, ka bilde esot ļoti laba. Tātad secinu, ka, ja grib un ja klausās, ko organisms saka - neēst gaļu ir pavisam vienkārši un neproblemātiski. Stereotipi, ka nav spēka un ka tas ir dārgi - ir pilnīgs fufelis.


    andrisgr 2011-03-01 16:17
    @Edžus
    Nekad mūžā neesmu saskāries ar kādu veģetārieti, kurš līdzīgā veidā kā sektanti mēģinātu padarīt līdzcilvēkus par veģetāriešiem. Ja tu esi ar tādiem saskāries, lūdzu, padalies ar savu pieredzi. Pareizi tas, manuprāt, nav.
    Par gadījumiem, ka sugas brāļi notiesā savējos, esmu dzirdējis, bet nemācēšu spriest, cik ļoti normāli tie ir. Nav vienīgi manīts, ka tāda veida īpatņus liktu uz mūžu krātiņā.

    @Skeptiķis
    Pēc tādas loģikas godīgs ir absolūti viss pasaulē reāli notiekošais. Piemēram, es nogalinu cilvēku X. Es tajā brīdī esmu tam morāli nobriedis, fiziski gatavs, reāli to esmu izdarījis - viss godīgi, vai ne?


    Varis 2011-03-01 16:28
    Andri, bet kā ir ar izmaksām?
    Un vēl viens aspekts jau ir tas, ka cilvēki pēc dabas tomēr ir slinki- ja viņi ir ieraduši ikdienā taisīt ēdienus, kuros ir gaļa un tā dod pamatgaršu šim ēdienam, un vienā dienā vienkārši no visiem šiem ēdieniem gaļu izņem ārā, tad paliek pliki kartupeļi un sīpoli. Tas nozīmē, ka ir jāmācās visādas jaunas ēdienu receptes, kur par pamatu ir citas garšas un kuros nemaz neprasās pēc gaļas. Domāju, ka tas arī daudzus attur no pāriešanas pie daļēja veģetārisma.
    Pilnībā piekrītu tam, ka vajadzētu pirkt gaļu no zināmiem cilvēkiem, laukos audzētu vai medījumus. Ja ēd, tad vismaz kvalitatīvu.


    Edžus 2011-03-01 16:31
    Andri, es neteicu, ka viņi mēģina pārliecināt ar akurāt tādu pašu fanātismu kā sektanti, bet pietiek ar vienkāršu "zini, gaļu ēst nav labi, tas reiz bija dzīvs un arī juta sāpes utt." runām, lai cilvēkam rastos tā pretreakcija un iedalīšana kategorijā "ai, tie jau visi vienādi". T.i., es neteicu, ka veģetārieši uzvedas kā sektanti, bet nosaucu iespējamo iemeslu, kāpēc daži viņus pielīdzina tādiem (es neesmu tai skaitā). :)


    andrisgr 2011-03-01 19:18
    @Varis
    Man personīgi pārtikas izmaksas ir vairāk vai mazāk palikušas tādas pašas. Gaļu gan tāpat nekad neesmu daudz ēdis. Soja maksā 2.14 par kilogramīgu maisu, ja pērk veikaliņā Dzirnavu ielā starp Valdemāra un Skolas ielām. Rimi arī var soju nopirkt, tikai mazākos iepakojumos un dārgāk. Vēl noder sojas mērce, kas maksā aptuveni latu par 750 g. Sojas patēriņš vienai ēdienreizei vienam cilvēkam ir aptuveni 50-100 g, mērce aptuveni 50 g. Bet tas viss droši vien ir jāskatās katram cilvēkam individuāli un es arī nevēlos apgalvot, ka ēdu ļoti veselīgi. Es tieši tāpat pēc dabas esmu slinks un par jaunām ēdienu receptēm diez ko neinteresējos. Bet pilnībā piekrītu, ka tas ir diezgan nopietns šķērslis potenciālajiem veģetāriešiem.


    Sandris 2011-03-01 22:07
    Tīri jauks raksts, tikai, tikai... Sarunai vajadzētu būt ne tikai par gaļu.
    Nogalināti tiek arī prakstiski visi citi lopkopības dzīvnieki - ne vien "gaļas ražotāji", bet arī "slaucamgovis" un "dējējvistas" - tās visas nonāk kautuvē, kad "ražīgums" kļūst neizdevīgi mazs. Tādēļ, manuprāt, cilvēkiem, kam tas rūp, vajadzētu apsvērt domu kļūt par vegāniem. (Konsultējieties ar tanti Gūgli!)

    Tu rakstīji, ka galvenais iemesls, kādēļ neēd gaļu, ir tas, ka vari bez tās iztikt. Uzskatu, ka varam tikpat mierīgi iztikt arī bez piena produktiem. To, ka tie nav obligāti veselības uzturēšanai apstiprinājusi ne vien LR Veselības ministrija (kas kaut kā gan lielu uzticību nevieš), bet arī pasaulē vadošā uzturzinātnieku organizācija (ADA), kā arī uz to aicina ANO Pārtikas un lauksaimniecības organizācija (FAO), atsaucoties gan uz ekoloģiskiem apsvērumiem.

    Par izmaksām: cik saprotu, augu/dzīvnieku izcelsmes produktu atšķirības ietekmē arī valsts subsīdijas, kas 2010. g. bijušas šādas: "lopkopības attīstībai- 4 130 789 lati, augkopības attīstībai- 137 385 lati". Vērā ņemama atšķirība, kas droši vien ietekmē arī attiecīgo industriju produktu cenas.


    2011-03-02 20:01
    "Nav vienīgi manīts, ka tāda veida īpatņus liktu uz mūžu krātiņā."

    Diez vai lāču rīcībā ir pārāk daudz krātiņu, kuros ievietot savus sugas brāļus.


    Starp citu, kapēc tieši augu dzīvība ir tik nevērtīga? ( šķiet ne visi pārtikā lietojamie augi tiek ievākti viņiem pieņemamā veidā
    :( )


    Neo 2011-03-03 12:13
    sis raksts nav par nacionalisma tēmu, diemžēl.....


    Tālavs 2011-03-03 16:56
    Likumus, kas nosaka, ka nogalināt citus cilvēkus ir slikti, izdomāja pats cilvēks. Arī dzīvniekiem un zvēriem ir savi likumi savā sabiedrībā. Vilks vilku nenogalina, bet nogalina citas sugas zvērus. Un jā, arī vilki un lāči var pārtikt no augiem, ko viņi arī dara, kad nav pietiekoši pamatbarības. Varbūt liksim, lai šie arī pārtiek tikai no sūnām? Daba ir iekārtojusi tā, ka cilvēks ir barības ķēdes augšgalā turpat, kur citi plēsēji. Varbūt mazliet augstāk. To aplieciena arī cilvēka uzbūve no anatomiskā viedokļa. Cilvēkam nav nezcik tie kuņģi un atgremošanas funkcija, lai zelētu zāli, ne citu zālēdājam raksturīgu īpatnību. Cilvēka uzbūve ir tāda kāda tā ir. Jautājums, vai mēs spējam to pieņemt, vai nē. Es varbūt pat gribētu veģetārismu pieskaitīt pie 20.-21. gadsimta nenormālībām.
    Runājot par mūkiem - "Nav iespējams atrasties fiziskā ķermenī, nenodarot kaitējumu citām būtnēm... interesanti, ko šajā sakarā teica pats Buda, proti, viņš teica, ka ēst var visu, ko jūs variet atļauties, un tam nav jārada problēmas...". Sīkāk šeit http://nakts.eclub.lv/Submenu/ bud_ikdiena.htm
    Un kā jau te minēja, kāpēc tad augus neuzskatam par dzīviem, kāpēc domājam, ka tie nejūt? Un te jau paveras iespējas aģitēt Saules ēdājiem...


    andrisgr 2011-03-03 23:41
    @Tālavs
    Lāči ir nevis gaļēdāji, bet visēdāji. Nav tā, ka viņi ēd ogas vai augus tikai tādēļ, ka nepietiek gaļas. http://www.rigazoo.lv/public/29320.html
    Vilki pārsvarā medī neveiklākos un tizlākos dzīvniekus, kā arī ēd maitas. http://www.rigazoo.lv/public/29338.html
    Cilvēks toties slaktē visus pēc kārtas, pie tam lielākos apjomos nekā tas viņam nepieciešams. Vai to arī ir iekārtojusi daba? Lūk, tā tiešām ir 20.-21. gs. nenormālība.
    Ja es un daudzi citi cilvēki fiziski spēj dzīvot un justies labi, neēdot gaļu, tad pieņēmums, ka cilvēks no anatomiskā viedokļa ir gaļēdājs, nav un nevar būt patiess.
    Un par augiem. Es nekur neesmu apgalvojis, ka augi nav dzīvi vai ka tie nejūt. Gluži vienkārši - bez gaļas es varu iztikt, bet bez augiem nē.


    2011-03-04 15:30
    Nepiekrītu par to, ka cilvēks slaktē visu pēc kārtas. Vismaz tie mednieki, kuri darbojas ar licenzēm un oficiāli, rūpējas par savā medību teritorijā esošajiem dzīvniekiem. Ir noteikts, kādos laikos ko drīkst šaut. Varbūt kādam, kas no malas ieraudzītu, ka mednieks redz briežu māti ar 3 bērniem un nošauj tieši vienu no mazajiem tas liktos nežēlīgi, taču patiesībā ja viņš būtu nošāvis māti, tad bojā ietu pēc tam visi 3 mazie. Turklāt varbūt viņš bija pierezējis mednieks un redzēja, ka mazais tik un tā neizdzīvos, jo nespēj tikt pārējiem līdzi. Es nedomāju, ka veģetārieši un mednieki būtu jāpretiestatī- arī viņi rūpējas par dabu, tā pat jā mēs kad ravējam dobes, lai izaugtu lielāki burkāni vai bietes.


    2011-03-04 16:56
    "Lāči ir nevis gaļēdāji, bet visēdāji."

    "ka cilvēks no anatomiskā viedokļa ir gaļēdājs, nav un nevar būt patiess. "

    Arī cilvēks ir visēdājs.. un? :|

    "Un par augiem. Es nekur neesmu apgalvojis, ka augi nav dzīvi vai ka tie nejūt. Gluži vienkārši - bez gaļas es varu iztikt, bet bez augiem nē."

    Tad kas gaļā ir īpašāks par kādu konkrētu augu, bez kura tu iespējams varētu iztikt, ēdot gaļu? Es necenšos neko pierādīt, mani tikai tas interesē..




    andrisgr 2011-03-04 22:09
    2011-03-04 15:30
    Es līdz šim medniekus vispār neesmu pieminējis. Attiecīgajā komentārā domāju lopkautuves.

    2011-03-04 16:56
    Un?
    Nesaprotu jautājumu.


    2011-03-05 00:05
    Kas konkrētajās dzīvajās būtnēs ir īpašāks, par tām dzīvajām būtnēm, no kuru ēšanas tu varētu atteikties, turpinot ēst gaļu?

    Kāpēc atteikties tieši no gaļas?


    Neo 2011-03-05 14:17
    Ha, ha, ha, ha!Andri - nu tu dod!Dabiski, kad cilvēcīgas ir tautu tiesības runāt ar dzīvniekiem sava valodā!Tas ir dabiski!Nu taču clvēks ir bijis gaļēdājs, un vienmēr tāds būs!Jau no mērkaķa kājas cilvēks ir bijis gaļēdājs!Tas ir tāpat dabiski, kā runāt ar dzīvniekiem Latviski!Padoms - Andri - cilvēkam pirms lopa kaušanas janoskaņojas sadistiski!Jāiedomājās tās asiņu paltis, un un kaujamā lopa konvulsijas!Tas jadara ar baudu, un tapat tas jādara kaujot lopu!Ir ar psihopāta smaidu jāpaņem nazis, un jārauj tam lopam ap kaklu!Nu viņš brēks, spārdīsies, bet tas viss velti!Ir jazibauda katrs lopa konvulsijas mirklis!Bet tu viņu vaļā nelaid, ar baudu noskaties, stingri sasžņaudzis viņu - kā tek viņa asinis, kā pazūd dzīvības vaibsts viņa acīs!Un tas pedējais, ko tu redzēsi, kad viņš pamazām noslīd tev no rokām, un tu jūties labi šo mello darbu izdarijis!


    guga 2011-03-07 09:29
    Cilvēks pēc dabas ir augļēdājs, ne gaļēdājs (ar izteikti īso barības vadu, lai ātri pūstošā gaļa tiktu ātri izvadīta no organisma), ne zālēdājs (ar daudzajiem kuņģiem). Bet neēst gaļu tikai tāpēc, ka nevēlos būt slepkava ir utopiski. Jo šādā gadījumā Tu izvēlies, kurš ir nenogalināšanas vērts (govis, cūkas, vistas) un kurš nav (piemēram knišļi un citas vasarā bieži sastopamās mazās dzīvās radības).


    Komentāru lapa: | 1 | 2 |


    Pievienot komentāru

    7 + 8 =

    Vēlies savu attēlu pie komentāra? Tev ir 2 dažādas iespējas:


    1) reģistrējies un pievieno attēlu savam lietotāja profilam
    2) ievadi pie komentāra savu e-pasta adresi, kura reģistrēta Gravatar.com un attēls parādīsies automātiski.
Komentāri rakstam Veģetārisms - Nacionālisti.lv