Tēvijas sargi - Ar katru dienu spēcīgāki!
Eiropas vārti plaši vaļā...
Mēs nekad nebūsim brāļi!
Dok. filma "Latviešu leģions"
Par latviešu pašapziņu. prof.soc. D.Beitnere
PSRS okupācijas karaspēks 1939.g. ieņem Rietumukrainu
Hakamada: visi slikti, tikai mēs, Krievija, balti un pūkaini
Protesta mītiņš Kijevā pret Timošenko atgriešanos politikā
Revolūcijas cīnītāji Ukrainā bažījas, ka vecais režīms tiks aizvietots ar jaunu
Janukoviča bandīti ar kaujas munīciju šauj uz protestētājiem
Ternopolē "Berkut" specvienība pāriet tautas pusē
    • KOMENTĀRI
    • 2009-01-14

    Komentāri blogam: Nacionālistu viedoklis par grautiņiem Vecrīgā

    Komentāru lapa: | 1 | 2 |


    Miervaldis 2009-01-14 07:59
    Labdien. Es nāku pie jums pasērst pirmo reizi, un es tūlīt izsacīšu savas domas, par šīm demolēšanām. Man liekas, ka tas ir pasaulē lielākais teātris, jo šis pūlis, dzīts kā aitas, darija labu tikai šis partijas reitingam, kurš pēc šīs ārdīšanās kļūs superaugsts! Tagad, un varbūt ne tikai man, kļūst skaidrs, pie kādas valdības mēs dzīvojam.


    Domātājs 2009-01-14 10:19
    Piekrītu, ka lielāka jēga būtu apciemot dažu labu polītiķi mājās :)


    trejastis 2009-01-14 14:20
    Sil es neuzskatu ka tu vari parstavet visu nacionalistu viedokli ka tu to trakte saja raksta. Esmu par Godmana valdibas saglabasanu protams ar demokratiskam izmainam un progresu. Varbut es neesmu nacionalists tomer patriots gan un neuzskatu ka saja bridi latviesiem ir izdevigs jaunas velesanas. Kur protams par nacionalistiem nenobalsos pat 5% kas beigsies ar to ka saeima pamatigi tiks saskanas centrs. vot tad gan bus demokratija un sociala taisniba. varu deret ka tad biblioteku mums neredzet ka savas ausis jo luk tak ir jarupejas par nabaga apspiestajiem krievvalodigajiem.


    Jānis Iesalnieks 2009-01-14 15:37
    Man kā vakardienas notikumu aculieciniekam ir daži komentāri par grautiņu pēc tautas sapulcēs 13. janvāra vakarā Doma laukumā. Biju klāt nemieru epicentros un labi izjutu tajos valdošo atmosfēru. Pirmkārt, viedoklis par nemieriem un nemierniekiem krasi atšķiras tiem latviešiem, kuri bija klāt, un tiem, kuri visam sekoja līdzi tikai ar TV un interneta starpniecību. Otro vidū ir plaši izplatīts viedoklis, ka, pirmkārt, turpat vai visi grautiņu dalībnieki bija piedzērušies un, otrkārt, ka grautiņu dalībnieki bijuši krievu jaunieši, salīdzinot vakardienas nemierus ar Tallinas krievu nemieriem 2006. gada aprīlī. Savukārt tie, kas bija klāt, labi redzēja, ka tieši protestos pie pašas Saeimas latviešu pat, iespējams, bija vairāk nekā krievu, turklāt nebūt ne visi bija piedzērušies un nebūt ne visi bija jaunieši. Redzēju pietiekami daudz skaidrā esošus un pusmūža vecuma latviešus. Arī vairākus pazīstamus, par kuru patriotisma īstumu man šaubu nav. Apkārt skanēja saukļi latviešu valodā un nebūt nebija tā, ka pret Saeimu ietu ar Krievijas un PSRS atribūtiku apkārušos urlu bars. Jā, bija arī tādi, bet ne tuvu ne vairākums. Viņi kā parazīti piezīdās patiesam tautas protestam pret valdošo varu. Cita lieta, ka vēlāk, kad jau tika sisti skatlogi un demolēti veikali, šo akciju dalībnieki, ar retiem izņēmumiem, tik tiešām bija piedzērušies krievu jaunieši. Bet tad jau tie bija tīri krimināli grautiņi, kuriem ar Saeimas atlaišanu (vai padzīšanu) nebija nekāda sakara. Otrkārt, mēs nedrīkstam sabāzt vienā maisā visus nemieru dalībniekus. Viens ir dauzīt logus Saeimas ēkai, uzbrukt policijai un tās automašīnām. To var uzskatīt par politisku cīņu pret sistēmu - šoreiz jau vardarbīgā formā. Es personīgi neatbalstu šādas metodes, bet arī nemetīšos tagad liekulīgi nosodīt nemierniekus (kā to steidz darīt lielākā daļa dīvānos pie TV zvilnošo), kurus valdošās elites cinisms un augstprātība ir novedusi bezizejā. Pavisam kas cits ir skatlogu dauzīšana un veikalu demolēšana - cilvēki, kas to darīja ir noziedznieki un pelnījuši bargu sodu. Es saprotu, ka mans viedoklis varbūt nav īpaši populārs \"solīdo\" nacionālistu vidū, bet tāds nu tas ir. Ar nebeidzamu muldēšanu internetā un dziesmiņu dziedāšanu mēs sistēmu neuzvarēsim.


    Bruno Andersons 2009-01-14 15:42
    Bet kā tad tā pie Saeimas lielākie kliedzēji bija tie, kas SC plakātus turēja Doma laukumā....


    Jānis Sils 2009-01-14 17:29
    Piekrītu Jāņa Iesalnieka pēdējam secinājumam. Vēl gribētos piebilst ar paziņojumu rakstīšanu, lāpu gājieniem un kompromisiem arī ne.


    Arvo Karelsons 2009-01-14 21:40
    Lielā mērā piekrītu Sila paustajam viedoklim, par labi organizētu grautiņu! Ja tā ar nelielu distanci, kaut vai pēc dienakts, pārskata notikumus Vecrīgā, tad kļūst skaidrs, ka agresīvākie demolētāji bija ieradušies labi sagatavoti. Tāda notikumu attīstība bija izdevīga valdošajiem, jo diemžēl diskutēt viņi neprot, bet tagad cīņas pret vandalismu, kas neapšaubāmi ir stingri jāiegrožo, aizsegā var brīvāk pielietot izrēķināšanās politiku pret tiem,kas viņiem traucē! Diemžēl jāsecina, ka tikai sapulce Doma laukumā uz valdošajiem nebūtu atstājusi iespaidu! Iespējams ka notikumu atīstība tik tiešām var dot iespēju beidzot vairāk vienoties nacionālajiem spēkiem par rīcību turpmāk kā panākt latviešiem labvēlīgāku notikumu attīstību! Man liekas šobrīd nav laiks savstarpēji viens otram daudz ko un varbūt arī reizēm pamatoti pārmest! Tādēļ jāstrādā vairāk saskaņojot savu darbību!


    Jānis 2009-01-14 22:38
    Manuprāt, kodolīgs un objektīvs raksts. Jānim Iesalniekam ieteiktu iemācīties redzēt savas kļūdas. Redze un dzirde kā Māras Zālītes Lāčplēsim ir nacionālistu lāčausis. Attaisnojumu meklēšana savām kļūdām nav nacionālisms. Sēdēšana uz dīvāna šajā gadījumā bija lielāka tautas izjūta. Savs laiks barikādēm un savs 21. augusta klusumam. Vakardienas protestētājiem nebija nekādu virzošu plānu, celoņsakarību apjausmas pat ne vēlēšanās. Šādā vidē dabiski sapulcējās krietni daudz rupji domājošas publikas. Tikai tādi varēja iedomāties, ka logu un mašīnu dauzīšana varētu izskatīties kā ceļš uz attīstību. Kara kurinātājiem nevajadzēja daudz pūlēties.


    cits Jānis 2009-01-15 00:37
    Piekrītu rakstā izteiktajai doma, ka šādai darbībai būtu kaut kāds attaisnojums, ja tiktu aizskarti tikai kaut kādu korumpantu īpašumi vai tikai saeima, tas par bibliotēku - vispār murgs!


    Miervaldis 2009-01-15 19:02
    Es tikko skatījos nodzērušos vandāļu ārdīšanos vecrīgā. Kur tad vēl valdošās elites melīgā propaganda, ka grautiņos piedalijušies Latviešu nacionālisti. Par laimi, tā nav. Latviešu nacionālistiem nav līdzības, ar šāda veida marodieriem.


    Strēlnieks 2009-01-16 12:17
    Notikumi Vecrīgā 13. janvāra vakarā. Vakars sākās mierīgi, Doma laukums bija stāvgrūdām pilns ar cilvēkiem, iziet cauri bija praktiski neiespējami. Vēroju, uz uzslietās skatuves notiekošo, no pūļa aizmugures Doma laukuma dažādās vietās. Cilvēki skandēja dažādus saukļus par Saeimas atlaišanu. Par savu klātbūtni atzīmējas arī dažādas organizācijas ar karogiem. Uzmanību pievērsa jaunietis sporta tērpā, nesdams Saskaņas centra karogu. Tāpat plivinājās arī Krievijas Federācijas karogs, kuru turēja bariņš jauniešu, kuri arī nekautrējās Latvijas Republikas himnas laikā svilpt un ķēmoties. Uz pasākuma beigām ieradās kāda grupiņa jauniešu, kurā vienam no jauniešiem bija liela sporta soma, kurā viņš makšķerēja olas un meta tās pūlī un uz Latvijas Radio ēku. Daļa cilvēku sāka izklīst, bet daļa devās Saeimas ēkas virzienā. Pie Saeimas ēkas durvīm protestētājus sagaidīja ap 8 aizsargtērpos tērptiem vīriem. Sākumā pūlis izkliedz dažādus saukļus un tika mestas plastmasas un stikla pudeles. Pēc brīža ieradās papildspēki ap 20 vīri. Daži agresīvāk noskaņotie protestētāji iesaistījās sadursmēs ar policistiem un drošības dienesta darbiniekiem, kā tas arī ir redzams internetā izvietotajos video. Aizmugurē pūlis bija diezgan mierīgs. Starp atnākušajiem ik palaikam pazibēja jaunieši ar maskām un dažādiem metamiem priekšmetiem, viņi sarunājās krievu valodā. Uz Saeimas ēku sāka mest bruģi. Tas ilga vairākus desmitus minūšu un intensitāte pieņēmās spēkā ar katru jaunu metienu. Tika izdauzīti visi Saeimas ēkas priekšpusē esošie stikli pirmajā stāvā. Tikai pēc ilgstošas bruģa sviešanas iesaistījās drošības iestāžu darbinieki un pūlis tika izkliedēts ar asaru gāzi un stekiem. To visu, izbāzis galvu ārā no augstākā Saeimas ēkas loga, vēroja kāds vīrs. Pēc tam jau aktīvākās sadursmes turpinājās no Saeimas ēkas virzienā uz Doma laukumu, kur bija izveidota savdabīga frontes līnija no Militārās policijas automašīnām. Vēlāk policija bloķēja visas pieejas Doma laukumam, kurā vēl joprojām atradās arī protestētāji un interesenti. Noskatoties internetā pieejamos video ierakstus vairākas reizes radās iespaids, ka visa Vecrīga ir pilna ar demonstrantiem un, ka tiek demolēts viss, kas pagadās. Reāli nopietnas sadursmes notika tikai pie Saeimas ēkas un pēc tam jau Doma laukuma virzienā. Kopiespaids par to ir tāds, ka tika izveidota mākslīga frontes līnija, kur tad arī satrakotais bars demolējās un tas viņiem arī tika ļauts. Jo citviet pa pilsētu staigāja Policijas darbinieki vienkārši apgaitās. Arī pie Saeimas organizēti demolēja ļoti mazs cilvēku skaits, jau iepriekšminētie krievvalodīgie jaunieši maskās un citi aktīvisti. Ar stekiem bruņoto drošības iestāžu darbinieki, izgaiņājot protestētājus un interesentus pie Saeimas ēkas, rīkojās vairāk kā nekorekti. Sākot dzīd prom, huligāni veikli aizmuka un asaru gāzes mākonī nonāca aizmugurē stāvošie mierīgi noskaņotie vērotāji, kuriem aizmukt arī nezidevās. Tad arī pret viņiem tika pielietoti steki, lai gan nebija absolūti nekādas pretestības. Arī vēlāk šķērsielā policisti ar stekiem sita kādu zemē gulošu bezpalīdzīgu cilvēku. Intersanti, ka protestēājiem pa rokai bija padoti tieši nevērtīgākie policijas auto, arī ierasite pie Saeimas esošie BMW nebija redzami, bet bija novietoti veci armijas džipi.Tas liek domāt par to, ka vadība sagaidīja vardarbīgas akcijas un tām ļāva eskalēties. Arī pie prezidentes pils neatradās neviens no ekskluzīvajiem BMW un citu marku auto, kā tas ir ikdienā. Kopumā viss izskatījās pēc izrādes, jo ja tie aktīvie protestētāji, kas gribēja tikt pie Saeimas ēkas durvīm gribēja reāli tikt iekšā, tad bija iespēja piekļūt ēkai no visām citām pusēm, kuras netika apsargātas. Leilāko pūļa daļu veidoja interesenti un aktīvi sadursmēs iesaistījās mazākā daļa cilvēku. Nekorekti ir apgalvot, ka protestētāji bija alkohola reibumā, jo ievērojamā reibumā bija mazāk kā procents no protesta dalībniekiem. Muļķīgi bija arī tas, ka drošības darbinieki stāvēja tuvu Saeimas ēkas sienai un atlecošie bruģaakmeņi krita viņiem uz galvas. Redzēju arī kā kādam policijas darbiniekem, šķiet augstākā pakāpē, kuram nebija aizsargtērpa, trāpija no sākuma pika un vēlāk arī bruģakmens. Tas notika tieši pie Saeimas ieejas durvīm.


    Miervaldis, Strēlniekam 2009-01-16 16:38
    Strēlniek, tas viss bija tik tiešām \'\'izrāde\'\'.


    Miervaldis 2009-01-16 16:42
    Uzmanību! Patreizējā valdošā elite, melīgi apvaino, ka grautiņos peidalijušies Latviešu nacionālisti. Par laimi tā nav tiesa. Latviešu nacionālistiem nav līdzības ar šāda veida marodieriem.


    Miervaldis 2009-01-17 11:42
    Ir piedalijušies.


    Miervaldis 2009-01-17 11:44
    Tie vandāļi gāza policijas busiņu, un abgāza taisni uz tiem sāniem, kur bija Rīgas ģērbonis.


    Miervaldis 2009-01-17 13:36
    Ar to \'\'ir piedalijušies\'\', es gribēju palabot savas kļūdas...


    Patriots LV 2009-01-18 02:33
    Un kas tur slikts,kad tur plīvoja RU karogs viņi gribēja tikt sadzirdēti parādīt ka eksistē un kaut vai nav LR Pilsoņa passes ir tāds pats pilntiesīgs LR Pilsonis Jo ir te dzimis... Kas ir dzimtene? Dzimtene ir tā vieta Valsts kurā tu esi dzimis un audzis... Lielākā daļa tagadējo Latviešu ir ar Poļu, Vāciešu, Ebreju un krievu u.c saknēm...


    2009-01-18 09:10
    Patriot LV, vai tik neesi Urla LV :))) Ja kāds jūt pieķeršanos Krievijai, lai dodas turp, nav ko te maitāt gaisu ar savu trīskrāsu zobupastas karogu


    zaagis 2009-01-18 13:44
    nu bļāviens patriot LV!!!!kā tas ir,kas tur slikts,ka plīvo RU karogs?????vecīt šeit ir LATVIJA!!!!RU karogu lai brauc plivināt uz savu ROĢINU!!!!!! latvietis ir tas kurš nepieļaus un neatbalstīs kkādu te urlu karogu plivināt!!!!un ja tas krievs te ir dzimis,tad viņam vismaz latviesu valodu ir jāmāk!zinu ,ka vismaz puse krievu jauniešu,lat val nezin!!!!ciest to nevaru un vēmiens nāk no tādiem TEV līdzīgi domājošiem!!!!!!vecīt,kā tu sevi vari saukt par patriotu LV???????!!!!!!!!!!!


    arnis 2009-01-18 18:15



    Komentāru lapa: | 1 | 2 |


    Pievienot komentāru

    15 + 7 =

    Vēlies savu attēlu pie komentāra? Tev ir 2 dažādas iespējas:


    1) reģistrējies un pievieno attēlu savam lietotāja profilam
    2) ievadi pie komentāra savu e-pasta adresi, kura reģistrēta Gravatar.com un attēls parādīsies automātiski.
Komentāri rakstam Nacionālistu viedoklis par grautiņiem Vecrīgā - Nacionālisti.lv